Friday, October 21, 2011

Doa Semasa Hamil


Doa semasa hamil Ya Allah, peliharalah anakku ini selama ia berada di dalam perutku, dan sihatkanlah dia, Engkau yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhanMu, Penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah, rupakanlah atau bentukkanlah dia yang ada diperutku dengan rupa yang baik dan tetapkanlah di dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada RasulMu. Ya Allah, keluarkanlah dia dari perutku dengan mudah dan selamat. Ya Allah jadikanlah dia sihat yang sempurna berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah, panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad S.A.W, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam.

banyak amalan2, zikir2 serta surah2 yang bagus untuk diamalkan semasa mengandung, antaranya:

  • Surah Yusuf - untuk anak yang cantik rupa dan akhlak
  • Surah Luqmanuntuk anak yang cerdik
  • Surah Yaasinuntuk anak yang teguh hati dan tidak terpengaruh dengan maksiat
  • Surah Maryamuntuk memudahkan bersalin
  • Surah al-Hujuratuntuk membanyakkan susu ibu
  • dan sebagainya.

Monday, October 17, 2011

rEzEk! Dar! Allah ~~~ AlhamDuLillah

Semalam 16 Oct 2011 sang isteri ke klinik bersama sang suami tercinta d sbb kn kesihatan sang isteri yg smakin membimbangkan sejak kebelakangan ni....setiba ny di klinik Dr Lee sang isteri mnerangkan tentang kesihatan bliau bla bla bla then sang Isteri pon terkjut jugak sbb Dr Lee pngil nurse then suru sang isteri buat test air kencing dug dag gak *skit ap gak smpi mo buat test air kncing sgala huhhh

then Dr Lee said "puan tengok berapa garis?!tahniah sbnr ny awk mengandung puan"


mcm mau pingsan pun ada alhamdulillah buli2 ny xprsan prubahan dlm diri huhhh akhir ny penantian sang suami N sang isteri berakhir jua kerana Dr telah mengesahkan yang sang isteri telah mengdung syukur ~~

Dan kini sang suami mula berkira2 dgn kalender hihihi "tQ cyg sbb sudi mengandungkan ank abg"


Tuesday, June 28, 2011

cEcitEr cH!NtaKu >>>

Akhir nya Genap sbln Cik e'dank bgelar seorg isteri emmm actly bnyk bnda mo d kongsikn tp 2la trsngt2 berat btul tgn ne mau mnaip (^^) bkn ap mklum la skg ne xsma mcm 27thn yg lepas skg ne smua bnda mo buat tkut2 jak slh kn heyyy....ckp pun nnt org slh phm xckp mcm nada tpt mau d luahkn plk last2 pndam dlm ati jak la 1org.....

pang!!!

oOoOpsss saakiT lor uhuhu mnghayal xabis2 baa hihihi mcm mau crta sedih2 pdhl fokus ntri ak ne sbnr2ny mau kongsikn pnglman ak jd Ratu Sehari swktu majlis perkhwinan ak pada 28 Mei 2011 lepas 2 hihihi.....

emmmm cete xabis g 2be continue k oraiteee daaaa

Friday, May 6, 2011

FaNtasI aTaU rEaliTi ~~~

Mcm xmo prcya sdh ne tp i2la realiti ny kn bkn fantasi lg hehe....ksian photogrfer 2kmrin baaa dpt model mcm ak yg kayu ne hahaha blik2 slh blik2 ktawa adehhhh ssh btul ak bgmbr sma future hubby ku ne lucu hahahaha N wahai teman2 ku cey ne la hsil ny jommmmm zzzzzz layannnnn.....

Gincu patner ku2 ba xssuai o kn ....


mati la gayaaaa kakakaka ***


heeeeeeeeeeee ~~~~


alahaiiiii






p/s ~~~~ plzzz komen smntara msh sempat hihihi


Monday, May 2, 2011

kEsilapaN KU keEgoaN MU


tiba2 dgr plk lgu lma ct ne emmm hihihi xda kaitan pun dgn ntri ak ari ne sbnr2 ny hahaha...actly mo crta sal "
tertekan , tekanan or ditekan" actly gni sbnr ny ntah la skg ne dah msuk bln5 lak n smkin ari la jgk mcm2 prsan yg mo timbul ne mcm xtau beza ny sdh hey mcm2 mo pkir itu la ini la kejap mcm gni kejap mcm g2 buat i2la buat ini la huhhhhh.....bnyk bnda mo buat n mula la tbiat ku yg suka tul kelam kabut ne kluarrr adoiii mmng btul la org blng mkin dkt mjlis bgus jgn jmpa ngn tuttttt sbb bla tknan mkin bnyk gduhhhhh jak plk kn then bila gduh nnt xjd tuttttt lg pyh kn hehehe....

wahai shbt2 ku sklian doa kn ak d jauhkn dgn teknan2 b4 nak kwen ne ekkkk serabut dowh....

~~tertawa dlm tekanan hahahaha

Thursday, April 21, 2011

Ntah apa2 Ntah


satu pihak ~

"aku sentiasa doakan kbhgiaan mu...biar pun aku yg terseksa"

dua pihak ~

"aku sentiasa menanti cinta mu...aku sentiasa cintakn dan sygkn mu...sentiasa tunggu dan menunggu..."

tiga pihak ~

"aku tetap mngingti dan mnyayngi mu smpai bila2...ikt kata hati dan bermunajat la pada Allah...aku sentiasa rindukan mu"


pilih la yg mana satu x_x .......

Sunday, April 17, 2011

oRanG kaTa bUkaN akU kaTa!!!


emmm ntuk mmulakan ntri mo ktwaaaa jap hahaha adehhhhssss....emm actly xtau mo crta sma siapa n d mna so blog ne laa jln trakhir ak cey hehehe....n2k geng2 bloger yg sudi bca ntri ak yg mrapu2 ne baa minta ampun mnta maaf klau ad yg trslh kata ok ~~~ winkkkk

actly drpd awl bln ne ak ngn 2nang "tersyg" ak cey hehehe tgh bz wat prsiapan tuk mjlis kwen ktorg bln dpn wohaa bnyi mcm best hahaha tp pning dowh , smua bnda mo pkir wlpun bnda 2 hnya la sal spsng kasut jerk hahaha mklum ak ne kn org yg trsngt2 la crwet ny heeee ( o abg jgn mara abg ) 2nang ak mna reti mara dia snyum jak wlpun tgh mara hahaha....psssstttt diam2 sudah

mcm2 feel ad ap "org kata" emm mnghitung hari ba i2 kn?!!!aisehh...skjp mcm bdbr mo kwen skjap mcm trlbh xcited pulak pun ad n skjp mcm xredy mo kwen pon adaa d pndek kn crta MCM2 ADA hihi tp yg pasti ny hppy la kn cey...

bab serius sket ~~ mak ak kata emm pas da kwen ne msti korg nak tgl rmh sndri , msti nak tgl dey dah adoiii la mak xde ny hahhhh smkin hari mak ak lak yg mnhitung hari huhuhu cian mak ak.....skg kat rmh ak mcm2 prsiapn dah mula wat n msuk ptg jerk mak ngn ayh ak msti sdih jerk tgok skliling rmh yg dah redy tuk mjlis nnt...."org kata" msti la mak ayh rsa sdih lau ank nak kwen kn hehehe cian mak ayh ak......xpe mak kang lau mak lang dah kwen mak jgn wisau k xde bnde yg brbh pon....heeeeeee

adoi cik edank knpa tba2 mo jdik gedik pulak ari ne ~~~ wohaaa

bnyk pic mo share sbnr ny tp nnti laa ekkk mls lak hahaha

Monday, April 11, 2011

MotiVasi paGi

emmmm nak d mulakn crta actly mmng xssuai la kn d pg isnin ne mau update blog d tpt krja plk 2 huhuhu tp mo crta jgk hehehe....

ari ne "mentari muncul lg" mcm tjuk lgu plk baa tp mmng btul pun stlh skian lama Allah mmberi kita hujan ari ne Allah memberi kita nikmat matahari pulak alhamdulillah amin...ari ne masa bgerak seperti biasa dlm paksi ny cuma ak trasa spt ari ne msa bgerak terlalu cepat emmmm ap hal mimpi best smlm kot hahaha....smpai opis bkak pc n trus terjah FB ** dushhhh lahai ap pnye pkrja cth la mcm ne kn ( actly blum kul8 pon )....

ttbe plk dlm wall kazen ak , mate ne trlihat lak satu laman blog n tgn ne mmng gatal pon mo terjah blog2 org ne jeng2 hihihi ak pon klik n bce....xsngka lak ntri kat blog tu sngt mnyentuh hati ku yg mmng cpt tersentuh ne uhuhuhu lg2 sdih sbb blog beliau d iringi dgn lagu2 maher zain ( xpasal2 ayer mata ak tumpah pg2 ne ) ak lau cete2 sal fmly ne mmng xtahan nak dgr ke nak bce ke ap ke konpom ak mmng ngisssssss.....ntri dey sngt sdih beb adik brdik dey kbnykkn ny skit teruk dan ad yg telah meninggal dunia Al-Fatihah , huhhhh allahualam betapa bsr dugaan dlm fmly dey....sbnr ny tuan pnye blog tu ak knl slma ne tp xsngka pulak cete sal fmly dey mcm tu skli mmng btul2 xsngka....ya Allah tabahkn la hati beliau dan kluarga utk mnghadpi dugaanMU d dunia ini...

ak brsyukur kpda mu ya Allah memberikn kesehatan kpd ahli keluarga ku , ssunguhnya d sebalik kesedihan kita ad org lain lagi yg menderita d luar sana.....

**** Sayangi la keluarga anda selagi masih d beri peluang






Sunday, April 10, 2011

ciNta & ciNta aTau mEmaNg ciNta


Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya.
Kisah silam xperlu diungkit lagi, jika kamu benar2 mencintainya setulus hati

huhhh cinta...cinta...cinta... ntah la kdg2 "cinta" boleh jdkn kita mcm2 kdg2 boleh buat org gembira , bhgia , suka , duka , terluka N mcm2 lg....bsr btul pngruh cinta....org sllu kata cinta itu satu prsaan yg subjektif...cinta tidak semesti ny memiliki emmmm iya ka?!!!!

perasaan mmng memeningkn klau trsalah lngkah mb xkn dpt brundur lg...ucpan "ak akn doakan ko bhgia smpai bila2 ckup la ak yg terseksa" emmm msh trasa brbisik2 d tlinga....ntah btul ntah tidak....tp yg pasti ny kata2 tu buat ak xlena tdur smlman bsr btul kesan ny dlm ati ku plk baa...alahai crta lma mula tbyng2 dlm kotak pikiran....mau mngis xguna mau ktawa lg2 laaa xssuai huhhhhh ~~ mengeluh jak laaa

2satu hal....blum lg hal2 yg brbngkit hihi mcm2 hal pulak cik e'dank ne tau ~~~

brbalik kpda fokus ntri ak yg sbnr2 ny cey ~~~

Tuesday, April 5, 2011

|~kenyang dimate lapo diperut~| Versi Cik e'dank pulak..!!!



huarghhhhuarghhhhhhhhh~~~~

korg bce blog kat bwh ne dlu then bru bce ntri ak....tgok korg sensra ke x?!!!!

http://sape-aku.blogspot.com/2011/04/kenyang-dimate-lapo-perut.html

somot ntriiii ko kali ne gak yg wat ak xbetulll awl2 pg neh hahaha
ko bce lak versi yg ak wat ekkkk n sile komen lelaju ok ***dush wat ntri smbil gelak ne yg mcm xbetul neh adoiii laaa

memule td ngtkn ko wat ntri sal ak ke tu yg mcm f1 dowh xtoleh blkg dah kakaka tp serius beb gue SANGAT2 mnyesal bce ntri ko sbb ko dah wat mood ak nak mkn llbih tu yg ak xsuke tu ~~~ kakaka cam senget jerk

tukar mood jap **


ak naaaakkkk mkn kebab skg blh x tlg hantrrrrrr kn?!!!!mcm nak ngisss jerk nmpk pic ne huaaaaaaaaargggghhhh xnak msukkn pic yg wat ak snsra neh xsnggup ak negok huhuhu



kang ak smbung ntri ne blik sbb xleh siapkn dah "ak sngt2 terseksa ok"!!!!

hahahaha





p/s utk kmo somot :

kite mmng sure la "teman brhibur" yg serasi brsama ye x?!!!xsngka lak bab mkn pon kite =kn heyyy la sahabatKU bile nak jumpe kamoooo!!!windoooo sngt2....!!!


Thursday, March 10, 2011

Mawar ~~ ♥ Melati ~~ ♥



Mawar Pertama ~
Ingatlah bhwa ssunguhny tuhanmu Maha Mengampuni org yg beristigfar , Maha Pemberi taubat atas siapa saja yg bertaubat dan mnerima org yg kembali kpdNya .

Mawar Kedua ~
Kasihanilah org yg lemah , nescaya anda akn bhagia . Berilah org yg mmerlukan pertolongan , nescaya anda akn mrasa puas . Rendamlah emosi anda , nescaya anda akn selamat .

Mawar ketiga ~
Optimislah , kerana sesungguhny Allah bersamamu , para malaikat memohonkan ampunan utk mu dan syurga tlh mnunggu mu .

Mawar keempat ~
Hapuslah air mata mu dgn bperasangka baik kepadaNya . Buang la sgala pnderitaan dan kesedihan mu dgn mngingat sgala nikmat Allah kpd mu .

Mawar kelima ~
Jgn anda mngira bhwa dunia diciptakn utk mlayani sesorg scra lengkap , krna pda hakikat ny tiada sorg pun d muka bumi ini yg akn mndptkn smua yg d inginkn ny dan terbebas dr sgala mcm kkeruhan .

Mawar keenam ~
Jadi la sperti pohon kurma , tinggi cita2ny , kebal dr pnyakit dan bila d lempar batu , ia mmbls ny dgn buah kurma ny yg manis .

Mawar ketujuh ~
prnahkah anda mndgr bhwa ssunguhny kesedihan i2 dpt mngembalikn kenangan d msa lalu dan ssunguh ny kgelisahan itu dpt mmbnrkn ksalahan . maka dr itu mengapa anda harus brsedih dan mrsa gelisah ?!!

Mawar kelapan ~
Jgn anda mnunggu dtg ny bencana dan fitnah , ttp tunggu la kdtgan keamanan , kedamaian dan kesihatan , insyaAllah .

Mawar kesembilan ~
Padamkn api kedengkian d dada mu dgn memaafkn smua yg prnah brbuat salah kpd mu.

Mawar kesepuluh ~
Mandi , brwuduk , mmakai wangian dan brsiwak dgn teratur , mrupakan ubat mujarab utk mngatasi keletihan dan ksempitan .



Melati Pertama ~
Jadilah spt lebah , ia sllu hinggap d bunga2 yg smerbak dan ranting yg segar .

Melati Kedua ~
Jgn beri ksempatan kpd dri anda utk mnyelidiki klemahan org lain dan mncari-cari ksalahan mereka .

Melati Ketiga ~
Jika Allah sllu brsma mu , maka siapa yg harus engkau takuti?! sebalikny , jika Allah mnjd musuh mu maka kpda siapa engkau akn brharap .

Melati keempat ~
Api kedengkian dan hasad sllu mmbakar tubuh dan sikap yg trlalu cemburu itu la bara api yg mmbara .

Melati kelima ~
Jika anda tidak mmpersiapkn diri sejak hari ini , maka hari esok bukan mnjadi milik anda .

Melati keenam ~
Mundur la dgn cara yg teratur dr tmpt2 huru-hara dan persengketaan .

Melati ketujuh ~
Bertingkah-laku la dgn akhlak mu yg lebih indah dan cantik dari sebuah taman .

Melati kelapan ~
Berikn la kebajikan , nescaya anda akn mnjadi manusia yg paling bahagia

Melati kesembilan ~
Biarkn urusan makhluk mnjd urusan Penciptanya , biarkan yg mndengki smpai mati dan biarkn yg mmusuhi terlupa .

Melati kesepuluh ~
Kelazatan ssuatu yg haram dpt mnimbulkn pnyesalan , penderitaan dan hukuman .


sumber ~~
"jangan bersedih , jadilah wanita yg paling bahagia"

Thursday, March 3, 2011

GaJi xGaji MeGGi...MeGGi...MeGGi...!!


tiba2 pulak terpnggil mau crta sal kwn lama ku ne blum crta lg ak mcm mau tgulik2 sdh ktwa oo lau ngt2...lma xbcrta sma dia baa tba2 tjmpa dlm FB plk td abis tkluar smua crta2 badigul dr sklh rendah smpi la sklh menengah hehehe


blng kwn ku td "kita ne skg ne lagi ssh ak rsa best lg dlu msa study...abis kelas mkn...skg ne xtau la mkn pun xmenentu xkira laa gji ka sdh blum gji ka MEGGI...MEGGI...MEGGI..." hey tp lau d pkir2 btul laa jgk , jgn blng d bndr or d kg kdg2 d kg lg ssh btul mo crik mkn d mna huhuhu...tp xpa blng kwn ku "diet yg xd rancang" hahaha

smua crta kluar ne , sal "kawin" laa terurtama ny hehehe...ak ngn kwn ku ne 2x5 la jgk sllu dpt soaln cepu emas tu "bila kwin o" huhuhu smpi bosan
kdg2 mau mnjwb ny....tmbh2 lg lau duk d kg naaa MACAM2 ADA hehe mcm ssh dr soalan SPM plk kn kakaka

mcm2 baa hey lau mau crta smua d sni pun xabis kli ( yg lain xbuli share ) hehehe , utk kwn lama ku tu ak doakan plan ko mau kwin b4 29 d makbulkn k amin ....

p/s kwnKU ~~ jom out dlu p crik jodoh hahaha


Wednesday, March 2, 2011

Orang kata aku lahir dari perut mak…



Orang kata aku lahir dari perut mak….
(bukan orang kata…memang betul)

Bila dahaga, yang susukan aku….mak
Bila lapar, yang suapkan aku….mak
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku….mak

Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut….mak

Bila bangun tidur, aku cari….mak
Bila nangis, orang pertama yang datang….mak
Bila nak bermanja, aku dekati….mak
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah….mak
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya….mak
Bila nakal, yang memarahi aku….mak
Bila merajuk, yang memujukku cuma….mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah….mak
Bila takut, yang tenangkan aku….mak
Bila nak peluk, yang aku suka peluk….mak

Aku selalu teringatkan….mak

Bila sedih, aku mesti telefon….mak
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu….mak
Bila bengang, aku suka luah pada….mak
Bila takut, aku selalu panggil….”mmaaakkkk!”
Bila sakit, orang paling risau adalah….mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga….mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu….mak
Bila ada masalah, yang paling risau….mak

Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni….mak
Yang selalu masak makanan kegemaranku….mak
Kalau balik ke kampung,
Yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk…..mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku….mak
Yang selalu berleter kat aku….mak
Yang selalu puji aku….mak
Yang selalu nasihat aku….mak
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk…..mak

Aku ada pasangan hidup sendiri….

Bila seronok, aku cari….pasanganku
Bila sedih, aku cari….mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada….pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada….mak
Bila bahagia, aku peluk erat….pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat….mak
Bila nak bercuti, aku bawa….pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah….mak
Bila sambut valentine….aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu….aku cuma dapat ucapkan “Selamat Hari Ibu”
Selalu….aku ingat pasanganku
Selalu….mak ingat kat aku
Bila-bila….aku akan telefon pasanganku
Entah bila….aku nak telefon mak
Selalu….aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila….aku nak belikan hadiah untuk mak

Renungkan:

“Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja… Bolehkah kau kirim wang untuk mak? Mak bukan nak banyak… Lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah”.
Berderai air mata jika kita mendengarnya…..
Tapi kalau mak sudah tiada…..
MAKKKKK…RINDU MAK…. RINDU SANGAT….

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya….
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya…..
berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya…..
berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya…..
berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya….
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya…..
dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya….

Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu. Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya. Kos upah membantu ibu:

1) Tolong pergi kedai : RM4.00
2) Tolong jaga adik : RM4..00
3) Tolong buang sampah : RM1.00
4) Tolong kemas bilik : RM2.00
5) Tolong siram bunga : RM3.00
6) Tolong sapu sampah : RM3.00
Jumlah : RM17.00

Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar di mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di
belakang kertas yang sama.

1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan – PERCUMA
2) Kos berjaga malam kerana menjagamu – PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu – PERCUMA
4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu – PERCUMA
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA
Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku – PERCUMA

Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh si ibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata, “Saya Sayangkan Ibu”. Kemudian si anak mengambil pen dan menulis “Telah Dibayar” pada muka
surat yang sama ditulisnya


Saturday, February 26, 2011

perHatian


hehe cam bnyi suspendet jak title d ats 2baa kn hehehe....utk member2 yg sudi terjah blog ak yg merapu ne yg skjp loght sbh skjp ntah kai loghat ape2 ntah korang lynzz jerk ekk N ak ucapkan ribuan TQ2 ar...blog ak ne xde pape pun sbb ak sbnr ny xreti mo crta2 d alam maya ne sbnr ny kakaka tp lau korg jmpe ak live2 emm konfom2 korg ak ckp cam ne " cerewet tul laa awek ne" hahaha
**dgn rsa riak lak kekeke


p/s korg tlg la komen2 skit ekk



ok daaaa caN ciN cau ~~

Tuesday, February 22, 2011

~~ ciNta atau kebiaSaaN



"emmm ~~ 2 perkataan yang kadang2 kita sendiri salah maksudkannya..aku juga kadang2 sllu keliru dgn perasaan ak dgn someone...samada ak benar2 menyintainya atau ak sudah biasa dengan kehadirannya..

cinta merupakan satu perasaan yg subjektif...yg ak sendri xbuli ungkapkan…cinta bkn utk memiliki , cinta bukan untuk menguasai…satu perasaan yg ikhlas dari hati...dan kepada org2 tertentu saja kita bole rasa...(ia lebiey terhad kot…hahaha..)

emm...klu kebiasaan...bagi ak , myb bersikap sementara...selagi org tu ade dgn kita , kita takut utk kehilangannya…sbb kita dh biasa dia ada ngan kita...tapi bila dh ada yg ganti perasaan tu myb akan kurang dah..sbb dh ada pengganti…"


emm tba2 plk ak tbca ntri yg kwn ak prna share tuk ak berabad2 lepas mb sngt *memotivasikan ak msa ne kot haha N tanks tuk kwn ak tu sbb ap yg ko ckp kat ak 2 mmng ak akui ad bnr ny ehemm...*batuk org konpius neh

actly ak srba slh xtau mcm mne nak ckp g n terang mcm mne lg sbb ak rse mukan slh dey pn slh ak jgk sbb xtegas dlm brkata2 cey ** wink

tp skg ne ak btul2 sure tntng prsaan ak kat dey (****kot haha)...tp dey baikk sngt kat ak N careeeing sngt2 kat ak tp xtau la niat dey ap kn mmng dah konpom2 ak xtau hehe...

actly dah bnyk kli try xnak brhbung g tp smua ny failed xtau la sbb ap serasi ke?!!...ak bkn ap bkn xnak kwn g tp tkut gak scra xsdr tmbh ati org trluka

*kn xbaik 2...

N ak gak nak ucap trima kasih gak la ntuk dey sbb sudi kenal , syg N cinta kat ak...ak sngt2 mnghargai ny dan ak nak mintak maaf sngt2 kat dey sbb ak xkn mampu nak mmbalas ny smpai bile2 pon...N ak xkn prna mara sbb i2 adlh hak peribadi dey unk mluahkn ap yg dey rsa...

tp ap pun dey antara sahabat ak yg terbaik yg perna ak kenal N ak xkn prna ad niat nak lpe kn dey dlm sejarah idup ak..anyway TQ utk sgala2nya !!

sahabatKU **eN M&S ak doakan ko sntiasa suksess , hapy N cepat2 d pertemukan jodoh

amin..


Ngehehehe layanNNnzz ~~

muka nmpk hapy ka ne ar?!! ** kompius dushh pang!!


emmm bnda ne mcm buat "ORG" ketagih jak baa buli2ny smlm mcm ssh mo tdur sdh trngt mo buat entri bru jak **wink kakaka cEkgu diam2 sdh hahaha...

actly nada crta yg pnting pon PERISTIWA smlm mcm biasa jak kunu2 cma bkin ak pns skjap N mngis mcm bdk kcik hahaha smua gara2 TIDO ku jak d kacau oleh some1 yg mrjuk sma ak slma 3ari ne heyy!! pelik2 knpa la msti kul 2pg xkul 2ptg haha xko mau jak ku mnyumpah seranah tp ap buli buat SYG punya pasal huhu!! **mlu2 kucing laa plk kakaka

prsekitaran ari ne ceriaaa jak so kna buat entri yg ceria jak ne hapy2 g2 lor
tp ak ne pelik skit lau siang2 gni ssh plk otak ak ne bpkir mo buat crta ap hahaha
tp yg pasti ny ari ne ak wat entri d temani (radio era) dgn lagu2 allahyarham Sudirman Hj Arshad~~Al-fatihah

xmo ckp bnyk2 lg laa hohoho tp sblm tu kita layan lgu ne brsma utk smua org2 yg ak chayaaang eEmuaahxxx!!

video

~~ entri ak crta hapy2 knpa lgu ne mcm sdih jak haha ** antam jak laa k layannzz !!


video

** ne bru lgu yg btul kn hahaha...ok layanzz!!


Monday, February 21, 2011

"HarGai Laa Dia sEbelUm tErlaMbaT"



Jika seorang ISTERI menanggis dihadapanmu,Itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi...Jika kau memegang tanganya di saat dia menangis,Dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu...Jika kau membiarkanya pergi,Dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu dan selamanya!! Seorang ISTERI tidak akan menangis dengan mudah kecuali di hadapan orang yang sangat dia sayangi, dia akan menjadi lemah!! Seorang ISTERI tidak akan menangis dengan mudah,Hanya jika dia sangat menyayangimu...Dia akan menurunkan rasa EGOnya...

Wahai SUAMI, jika seorang ISTERI pernah menangis keranamu, tolong pegang tanganya dengan penuh pengertian,Kerana dia adalah orang yg akan tetap bersama mu sepanjang hidupmu di saat kau terperuk terlalu dalam...Wahai SUAMI, jika seorang ISTERI menangis keranamu, tolong jgn mensia-siakannya.Mungkin kerana keputusanmu kau telah merosakkan kehidupannya.Saat dia menangis dihadapanmu, saat dia menangis keranamu,Lihatlah jauh kedalam matanya.Dapatkah kau lihat dan kau rasakan SAKITyg dirasakannya keranamu?

Apakah keistimewaan WANITA ini?!! "Dibalik KELEMBUTANYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat..TUTUR katanya merupakan KEBENARAN..SENYUMAN'nya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya...PELUKAN & CIUMAN'nya boleh memberi KEHANGATAN bagi anak2nya..Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa...Dia TERHARU Dia MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN pd org2 yg dikasihinya. ..Dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHAN'nya...Dia sangatGEMBIRA melihat KELAHIRAN...Dia begitu sedih melihat KEMATIAN..TITISAN air matanya boleh membawa KEDAMAIAN.Tapi dia sering dilupakan oleh SUAMI kerana 1 hal...Bahawa "BETAPA BERHARGANYA DIA"…

" ai ai cEkGu "


Mula2 mo ketawa luk hahaha dgn mood yang trSangat2 laa cEria ne wlpn persekitaranKu ne sedih jak sejak 2menjak ne ( ujan ba ) ....

" ai ai somot " hahaha anyway both of TQ tuk ceKgu ak ne sbb tnpa beliau sape laa ak kn!!

cHayaaNg cEkgu bnyk2 **wink

dey ne blh d ktakn idola ak sbb ape pe2 hal kmpom jerk dey yg dtg nak nolong tp den nak ktakn d sni yg den msh nak bljr mcm mne nak wat entri yg gile2 mcm entri bliau hahaha

emm ak ne lau bcrta dlm alam ne heyy mcm xtau mo ckp apa jak 2yg stlh sthun bru ak blik sni hahaha anyway cEkgu TQ bnyk2 k ~~~~

cHayaanNg cEkgu sngt2 *** hehe

P/S aji sOmot sile jgn kmbng kempis idung ekk entri kli ne khas tuk cEkgu ak!! hahaha